Projemiz hakkında

Kalkinma Plani 593. Madde : "Bilgi çaginin geçis döneminde ihtiyaç duyulan insan gücü egitimi için aktif olacak, derslerde bilgi ve iletisim teknolojilerinin kullanimini saglayacak yöntemler gelistirilecek ve yayginlastirilacaktir”. Bu kapsamda projemizin genel amaci: ögrencilerimizin bir araya gelmesi ile 21. yüzyil ihtiyaçlarina cevap veren yenilikçi bir egitim ögretim yaklasimi gelistirmek; isbirlikli web ögrenme araçlari, eglenceli oyunlar ile derslerinde üretken, aktif olan ve kullandigimiz dili yeterli ve kapsamli biçimde kullanabilecekleri bir egitim ögretim ortami gelistirmektir. Ögrencilerin ürettikleri materyalleri EBA ve Web 2.0 araçlari ile entegre ederek, proje tabanli ögrenme yaklasimi uyarinca çok yönlü bir egitim modeli ile kurumumuza katki saglamaktir.
Proje tabanli ögrenme ve yenilikçi yöntemler ile , ögrencilerimizde birbirlerinden ögrenme , beraberce ögrenme, isbirligi yapma, takim çalismasi yapma, yarismalarda kendini gelistirme gibi 21. Yy becerilerine sahip olmalarini amaçladik. Sunumlar yapma, web 2.0 oyunlari oynama, videolar olusturma, poster hazirlama, hikaye okuma, beraberce ritim tutma, spor oyunlari oynama, zeka oyunlari oynama gibi hedeflerimizi hazirladigimiz blog ortamlarinda paylastik.
Gardner'in Coklu Zeka Kurami'na uygun okul ortaminin olusturulmasi
* Siniflarimizin yeniden tasarlanip ögrencilerde okula karsi olumlu tutum gelistirmek
*Günlük ders islenisinde yeni ögrenme ve ögretme stratejileri ve yenilikçi web araçlarini kullanmak
*Disiplinler arasi yaklasimi siniflarda uygulamak
*Akademik olarak ögrencilerin ders notlarini yükseltmek
*Ögrencilerimizin derslerde ögrenme isteklerini ve heveslerini arttirmak
* Ögrencileri kendi egitimleri konusunda daha aktif rol üstlendirmek
*Farkli ögrencilerin isbirligi yaparak birbirlerini yakindan tanimalari
*Sosyal becerilerini gelistirip isbirligi yapabilen ögrenciler yetistirmek
Okul sosyal bir yapıdır. Girdisi ve çıktısı insandır. Girdiyi çevreden alır, belirli bir eğitim sürecinden sonra ürünü tekrar çevreye verir. Bu yüzden çevreyle sıkı bir ilişki içindedir. Bu iş birliğinin tam olarak gerçekleştiği örgütlerde örgüt amacına ulaşır, gerçekleşmeyen örgütlerde ise eğitim örgütü tam olarak amacına ulaşamaz, sorunlar ortaya çıkar.
Zorunlu eğitim günümüzde geçmişe oranla daha uzun bir zamanı kapsamakla birlikte, çocuğun okulda geçirdiği zaman ailesi ve çevresiyle geçirdiği zamana göre daha kısa olduğundan okul öğrenmelerinin aile çevresinde de desteklenmesi gereklidir. Öğrencilerin okul başarılarını artırmak hem ailelerin hem de okulun ortak sorunudur (Tutkun ve Köksal, 2000, 216).
Türk eğitim sisteminde; eğitim-öğretimin niteliğini önemli ölçüde düşürücü etkenlerden biri çocuğun hayata hazırlanmasında birinci derecede role ve öneme sahip iki unsur olan okul ile aile arasında iş birliğinin yeterince kurulamayışıdır. Okul-aile birlikleri ve okul koruma dernekleri örgütlenmiş değillerdir. Veli görüşme günleri dışında, velilerle örgütlü bir koordinasyon söz konusu değildir (Aytaç, 2000)
Okul-çevre ilişkileri dört boyutta ele alınabilir;
1. Çevre kalkınmasına okulun katkıda bulunması,
2. Okul-aile iş birliği ve aile katılımının sağlanması,
3. Baskı grupları, gönüllü kişi ya da gruplarla ilişkiler,
4. Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması ve halkla ilişkiler (Pehlivan, 2000, 108).
Yorumlar
Yorum Gönder